God Jul och Gott Nytt År

Vi har under året drivit frågor mest kring skola och äldreomsorg för det är där vi ser tydliga brister och stora utvecklingsområden. Och det är där vi har också haft politiska framgångar för vi lyckades få igenom exempelvis vårt gamla löfte om att erbjuda 30 timmar i förskolan för barn till arbetssökande och föräldralediga. Förskolan lägger grunden till ett livslångt lärande och många barn mår bra av att få ha kvar sina lekkamrater och kunna delta i den pedagogiska verksamheten även om mamman eller pappan är föräldraledig med lillasyskon.

En annan S-motion om utegym (och Hälsans stig) blev nedröstad år 2012. Idén var dock inget fel på för nu byggs det utegym på flera ställen i kommunen. Nu har vuxna fått sina ”lekställen”. Barnen som drömmer om en lekpark får dock vänta några år till. Lekplatsfrågan har gått framåt och planer finns numera om nya lekplatser i alla kommundelar. Man har också inventerat de befintliga lekplatserna och sett till att underhåll av dem fungerar.

Socialdemokraterna har inte heller glömt människans trognaste vänner – hundarna. Vårt förslag om en hundrastgård blev också bifallet. Det finns alltså hopp om att den första hundrastgården i kommunen (troligen i Ormsta) blir färdig till våren.

Året går fort när man har mycket att göra och det har vi Socialdemokrater haft. Vi tackar alla medlemmar och sympatisörer för stödet och uppmanar alla att aktivt delta i nästa års valrörelse.

Socialdemokraterna önskar alla kommuninvånare en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR 2018!

Jaana Tilles (S), oppositionsråd i Vallentuna