Två gästtalare på medlemsmötet 7 juni

Camilla Jansson, KSO i Upplands-Bro och Lars Liljegren, idrottspolitisk veteran gästtalar på vårt sommarmöte.

Lars Liljegren

Med förtroendeuppdrag inom den svenska idrotten sedan slutet av 1970-talet och en av landets mest erfarna idrottsledare.

Lars har alltid varit en stark röst i den svenska idrottsdebatten och argumenterat hårt bl.a. för en starkare ställning för idrottsrörelsen i det politiska samtalet samt för idrottens självständighet i förhållande bl.a. till politiska organ.

Under tiden 1982–1984 var han politiskt sakkunnig hos statsminister Olof Palme.

Camilla Jansson, kommunstyrelsens ordförande i Upplands-Bro sedan 2014

Född och uppvuxen i Småland och flyttade till Stockholm på 80-talet för att arbeta inom psykiatrin. Flyttade till radhus i Kungsängen 1988 och bor kvar där.

Lokalpolitiskt aktiv socialdemokrat sedan början av 90-talet. Har bl.a. varit ordförande i dåvarande Bildningsnämnden under sex år i majoritet och ansvarade då för skol-, fritids- och kulturfrågor. Oppositionsråd för (s) i Upplands-Bro 2:e Vice Ordförande i Kommunstyrelsen under mandatperioden 2011-2014.

Medlemsmötet börjar med mingel kl 18:30-19:00 och vi håller på till 21:00.