Våra motioner och interpellationer

Vi Socialdemokrater i Vallentuna bedriver en aktiv oppositionspolitik. Att vara i opposition är ett ansvar man inte ska ta lätt på. Det innebär att vi lägger konstruktiva förslag för att förbättra Vallentuna och att vi kritiskt granskar den styrande alliansens politik.

Det politiska arbetet drivs på flera olika sätt i kommunens nämnder och i kommunfullmäktige. I kommunfullmäktige via enkla frågor, interpellationer och motioner. Här kan ni se vilka frågor vi i Socialdemokraterna driver i kommunfullmäktige utöver budgetarbetet (för budgetförslag från S, följ länk i menyn).

Kontakta oss gärna om ni har frågor.

Kommer att publiceras löpande under året

Publiceras inom kort

Enkla frågor

• Till kommunstyrelsens ordförande Parisa Liljestrand (M) om hur stor förtjänsten av försäljningen av Elverkets aktier blev och hur den har använts