Medlemsbrev mars 2020

Just nu prövas vårt samhälle och vår solidaritet av något som många av oss aldrig upplevt.

Folkhälsomyndigheten har höjt risknivån för samhällsspridning av influensaviruset Corona/Covid-19 till mycket hög, vår regering vidtar allt fler och omfattande åtgärder för att försöka begränsa virussmittan.

Ska vi bli framgångsrika i denna kamp mot smittspridningen måste vi följa de riktlinjer och rekommendationer som vår regering och myndigheter utfärdat så mycket vi bara kan.

Bland annat så har Folkhälsomyndigheten nu uppmanat personer över 70 år att begränsa sina nära kontakter med andra så långt som möjligt de kommande veckorna. För många kommer det innebära svårigheter att handla mat och mediciner, isolering med begränsade möjligheter till kontakter med omgivningen med mera. Behöver du hjälp med något så kontakta Ing-Marie Elfström, 070-497 98 74 [email protected]

Nu om någon gång är orden ”Ingen kan allt men alla kan göra något”, sanna. En kris som denna måste vi rida ut tillsammans.

Jaana Tilles, oppositionsråd

Jerri Bergström, ordförande